Це на 1,8 млн.грн. більше
минулорічних надходжень, та на 0,8 млн
грн. більше ніж заплановано.
Визначальними
платежами залишаються такі податки, як податок на додану вартість, питома вага
якого у загальних обсягах становить 68
%, податок на прибуток - 22 %.
Надходження з податку на прибуток
зросли у порівнянні із минулим роком на 0,5 млн.грн., податку на додану
вартість – на 1,3 млн.грн.
Вирішення соціальних завдань, підтримка
повноцінного функціонування економіки країни та її господарюючих суб'єктів
залежить передусім від забезпечення своєчасних і у повному обсязі бюджетних
надходжень. І, хоча робота податківців проводиться у стані реорганізації, вони
продовжують працювати у звичному для них режимі та забезпечувати стабільні
надходження до бюджетів усіх рівнів.
Надходження до Державного бюджету по
териториальним одиницям збільшилося проти прогнозних показників: по м.Котовську
– на 0,6 млн.грн., по Котовському району – на 0,1 млн.грн., по
Красноокнянському району – на 0,1
млн.грн.
Слід зазначити, що суб’єкти
підприємницької діяльності у переважній більшості із року у рік демонструють
чесність у сплаті податків. Тож, завдання податкової – продовжити стимулювати
це ставлення, всебічно сприяти і підтримувати добросовісних платників,
реагувати на ініціативи підприємницьких кіл і громадськості.
***
Податки,
які забезпечують надходження до місцевих
бюджетів Котовської ОДПІ
Протягом першого півріччя 2013 року місцеві
бюджети отримали 52,1 млн.грн.
Майже 76 відсотків надходжень до місцевого
бюджету становить податок на доходи фізичних осіб, всього протягом року
надходження від цього податку склали близько 40 мільйонів гривень.
Надходження по земельному податку становлять майже 15 відсотків у загальних
надходженнях і складають7,7 млн.грн.
За шість місяців звітного року платники податків, які
працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили понад 3,3 мільйона гривень єдиного податку.
Більшість цієї суми – 84 % – надійшла від спрощенців-фізичних осіб. Від
приватних підприємців бюджет отримав 2,8, що більше ніж на третину надходжень в
аналогічному періоді попереднього року.
Юридичні особи, які перебувають на спрощеній
системі оподаткування, сплатили 0,6
млн. гривень.
Надходження від троьх податків складають 97
відсотків у місцевих бюджетах.
***
Платник
податків не повинен відповідати за порушення контрагента
Органи Міндоходів при здійсненні
контрольно-перевірочної роботи можуть відображати в акті перевірки ознаки недійсності
(нікчемності) угод, але донарахування повинне здійснюватися винятково за умови
порушення норм податкового законодавства.
Право підприємства на відшкодування
ПДВ залежить від сплати вказаного податку в ціні придбання товару, використання
придбаного товару в господарській діяльності та підтвердження вказаної операції
відповідними документами.
Підприємство не несе відповідальності
за зобов’язаннями контрагента. Саме контрагент повинен відповідати за свої
порушення.
Разом з тим, якщо орган Міндоходів
доведе, що при здійсненні господарської діяльності, навіть за наявності всіх
первинних документів, платником податків здійснювалася незаконна господарська
діяльність, спрямована на отримання податкової вигоди за рахунок бюджету, такий
платник позбавляється права на відшкодування ПДВ і формування видатків з
податку на прибуток.
Якщо придбані товари чи послуги не
призначені для використання у господарській діяльності платника податків,
відповідні суми не можуть бути включені до складу податкових видатків чи податкового
кредиту з ПДВ при наявності формально складених правильно, але недостовірних
документів чи сплати коштів.
Відповідно,
якщо суб’єкт господарювання законно здійснює свою діяльність і за її
результатами правомірно сформовано податковий кредит з ПДВ і видатки з податку
на прибуток, таке підприємство має право на отримання бюджетного відшкодування
ПДВ та зменшення оподатковуваного прибутку на здійснені видатки.
Висновок акту перевірки та власне сам
акт не є рішенням органу владних повноважень, а відповідно – не означають для
платника податків настання будь-яких юридичних наслідків і не впливають на його
права, обов’язки та законні інтереси, що виключає можливість їх оскарження в
судовому порядку.
***
Верховна
Рада України відтермінувала сплату податку на нерухомість
4 липня Верховна Рада України ухвалила у
другому читанні Закон про внесення змін до Податкового кодексу щодо об’єктів
житлової нерухомості. Відповідно до Закону податок на нерухомість
сплачуватиметься фізичними особами у 2014 році за поточний 2013 рік.
Законом також переглянуто розміри
житлової нерухомості, на яку застосовуватимуться пільги.
Так, пільга застосовуватиметься для
власників:
- квартир, сумарна житлова площа яких не
перевищує 120 м. кв.;
-
будинків, сумарна житлова площа яких не перевищує 250 м. кв.;
- квартир та будинків – 370 м. кв.
Ставки податку будуть диференційовані.
Для власників:
- квартир - не більше 1 відсотка
мінімальної заробітної плати (м.з.п), житлова площа яких не перевищує 240 кв.
метрів, 2,7 % у разі перевищення;
- будинків - не більше 1 відсотка м.з.п.,
житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, 2,7 % у разі перевищення;
- квартир та будинків не більше 1 відсотка
м.з.п., житлова площа яких не перевищує 740 кв. метрів, 2,7 % у разі
перевищення;
Враховуючи нові правила оподаткування
житла, громадяни, які вже сплатили податок можуть повернути сплачені кошти
після набрання чинності цього Закону. Для цього їм потрібно звернутися із
заявою до податкової інспекції (територіальних органів Міндоходів).
Разом з цим, сплачені кошти в поточному
році можуть бути зараховані для сплати податку у 2014 році.
У Міністерстві запевняють, що платникам
податків не має підстав для хвилювання. Відповідно до Податкового кодексу для
подання заяви щодо повернення надміру сплачених коштів у них є три роки.
***
Щодо
строку повернення надміру сплачених коштів
Згідно з вимогами статті 43
Податкового кодексу України (далі - Кодекс) обов'язковою умовою для здійснення
повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про
таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру
сплаченої суми.
Контролюючий орган не пізніше ніж за
п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником
податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з
відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що
здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (пункт 43.5 статті 43
Кодексу).
Оскільки норми Кодексу не містять
посилання на визначення "двадцятиденні робочі дні", а згідно з
частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи
місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі,
в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами
України, в пункті 43.5 статті 43 Кодексу йдеться про календарний відлік часу.
***
25 видів адміністративних послуг можна отримати у
Котовській ОДПІ
Завдяки сервісам Міністерства доходів і
зборів платники податків можуть оперативно та безкоштовно отримати довідки,
дозволи та свідоцтва. Так, зокрема, серед послуг, які пропонуються, – реєстрація книги обліку доходів та витрат,
видача довідки про сплату роботодавцем податків та зборів, реєстрація
реєстратора розрахункових операцій, видача довідки про відсутність
заборгованості з платежів до бюджету, видача торгового патенту тощо. Загалом
перелік таких адмінпослуг містить 55 найменувань та затверджений відповідним
наказом Міністерства.
У переліку адміністративних послуг, які
надає Котовська ОДПІ у межах своїх повноважень, їх - 25.
Для зручності платників кожна послуга має
інформаційну картку. З інформаційної картки платники можуть дізнатися про
перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх
подання, термін її видачі, способи отримання результату тощо.
З повним переліком усіх адміністративних
послуг, які надаються Міністерством доходів і зборів та його територіальними
органами, можна ознайомитися на сайті Міндоходів http://minrd.gov.ua/diyalnist-/katalog-poslug/informatsiya-pro-administrativni-poslu/,
а з переліком адміністративних послуг, які можна отримати у Котовській
ОДПІ та інформаційними картками по
кожній послузі можна ознайомитися у Центрі обслуговування платників
податків, який розташовано за адресою:
м.Котовськ, вул.Калініна, 126..
***
Таємницю листування
гарантує «електронний ключ»
Безкоштовні «електронні ключі», які
видають у пунктах реєстрації користувачів Головних управлінь Міндоходів
України, сьогодні більш популярні серед підприємців, бухгалтерів – словом
людей, які займаються бізнесом. Природно, що для економії своїх сил та часу
вони віддають перевагу електронному документообігу.
Власники «електронних ключів», можуть
не лише подавати через Інтернет податкову звітність, інші документи, пов’язані
з діловодством, а й використовувати сертифікат цифрового підпису, приміром, для
більш надійного захисту свого «електронного» листування. Для цього потрібно,
щоб і відправник, і адресат, який повинен «відкрити» лист, мали сертифікати
електронних підписів.
Словом, в епоху сучасних телекомунікацій
«електронні ключі» можуть підійти до багатьох «віртуальних замків».
Нагадуємо, щоб отримати сертифікат
цифрового підпису, необхідно звернутися до відділу реєстрації користувачів при
Котовській ОДПІ, який знаходиться за адресою: м. Котовськ, вул. Калініна, 126
кімната 11, який вже видав електронні ключі
майже 500 платникам податків..
Фізичним
особам при собі треба мати копії паспорта та реєстраційного номеру облікової
картки платника податків (більш відомий як ідентифікаційний код), а також
електронний носій (CD, DVD, «флешка») для запису файлу «ключа». Написавши заяву
за встановленою формою, ви стаєте власником «віртуального підпису». Довідки за телефоном: 2-15-51.
***
Порядок
оформлення та надання довідки за формою
№ 3-ДФ
Згідно з нормами п.165.1 статті 165
Податкового кодексу України до
складу загального місячного (річного)
оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована,
виловлена, зібрана, оброблена та /або
перероблена безпосередньо
фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, установлених Земельним
кодексом.
При продажу сільськогосподарської продукції (крім продуктів тваринництва) її
власник має надати податковому
агенту копію довідки
про наявність у нього
земельних ділянок. Оригінал довідки
зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку
позовної давності з дати закінчення такої довідки.
Довідка видається сільською, селищною
або міською радою за місцем
проживання платника податку
протягом п*яти робочих днів з дня
отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.
У разі втрати чи
пошкодження довідки видається дублікат, про що вчиняється відповідний запис на
бланку довідки.
У разі зміни
інформації, зазначеної у довідці, власник сільськогосподарської продукції
письмово інформує сільську, селищну, міську раду, яка у 10-денний строк видає
йому нову довідку з урахуванням відповідних змін. При цьому попередня довідка
анулюється.
Довідка видається
строком на п'ять років.
***
Оподаткування
власной продукції тваринництва
При продажу
власної продукції тваринництва,
отримані від такого продажу доходи не є
оподатковуваним доходом,
якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної
заробітної плати, встановленої
законом на 1 січня звітного
(податкового) року. Такі фізичні
особи здійснюють продаж
зазначеної продукції без
отримання довідки про наявність
земельних ділянок.
У
разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений вищенаведений граничний
розмір, фізична особа зобов'язана падати органу державної податкової служби
довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції
тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською
радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції
тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції
тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що
перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1
січня звітного (податкового) року.
Якщо
таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення,
відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав,
такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.
|