Вже з 1 січня 2014 року платники
єдиного податку, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, зможуть
скористатися новим сервісом – електронною перевіркою. Для цього достатньо буде
повідомити територіальні органи Міністерства доходів і зборів України про своє бажання пройти перевірку дистанційно
за 10 днів до її проведення.
За рік, з 1 січня 2015 року, цю
новацію буде розповсюджено на представників мікро-, малого та середнього
бізнесу, що перебувають на загальній системі оподаткування. Нарешті, з початку
2016 року зможуть «замовити» собі проведення документальної невиїзної
позапланової електронної перевірки всі категорії платників податків в Україні.
Перехід
до практики електронних перевірок дозволить не тільки підвищити якість і
ефективність податкового аудиту, а й знизить адміністративне навантаження на
платника податків. Із запровадженням електронної перевірки очікується значне
скорочення часу на проведення аудиту та адміністративних витрат як для бізнесу,
так і для держави.
Право на електронну перевірку матимуть
платники податків з незначним ступенем ризику на підставі заяви, у якій крім
загальних облікових даних зазначається інформація про податкові періоди
господарської діяльності, що підлягають перевірці; систему оподаткування, що
застосовується платником податків; перелік податків, які будуть перевірені під
час проведення електронної перевірки тощо.
Платник податків сам визначатиме
податкові періоди, за які буде проводитися електронна перевірка, за умови, що
за ці періоди не проводились документальні планові або позапланові перевірки (з
відповідних питань, які платник податків має намір перевірити).
***
Перерахунок
сум доходів у випадку надання податкової соціальної пільги
Податковий агент, який застосовує
податкову соціальну пільгу до нарахованої платнику податку місячної заробітної
плати, повинен провести перерахунок суми нарахованого доходу та наданої ПСП.
Роботодавець платника податку
зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової
соціальної пільги, перерахунок суми доходів, які були нараховані такому
платнику у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної
пільги. Перерахунок здійснюється з урахуванням положень абз. другого п.167.1
ст.167 Податкового кодексу України.
Зокрема, перерахунок податку на доходи
фізичних осіб здійснюється:
за наслідками кожного звітного
податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць
звітного року;
під час проведення розрахунку за
останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її
застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, коли така
ПСП не повинна була застосовуватися;
під час проведення остаточного розрахунку
з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.
Водночас, для визначення правильності
оподаткування, роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати
перерахунок сум нарахованих доходів і утриманого податку за будь-який період та
у будь-яких випадках, незалежно від того, чи має платник право на застосування
ПСП. Тобто, роботодавець (податковий агент) може виправити будь-які помилки у разі їх допущення під час
утримання ПДФО.
Порядок проведення перерахунку сум
доходів та наданих податкових соціальних пільг встановлений п.169.4 ст.169 ПКУ
(із змінами та доповненнями).
***
З
початку року від платників Одеської області на сервіс «Пульс» надійшло 121
звернення
В 2013 році на розгляд до Головного
управління Міндоходів в Одеській області надійшло вже 106 звернень. По
Південній митниці Міндоходів за період функціонування сервісу зафіксовано 15
звітів.
Переважно
питання стосувалися організації роботи ГУ Міндоходів, реєстрації податкових
накладних у Єдиному реєстрі й поданні звітності як в електронному виді, так і
на паперових носіях, а також контрольно-перевірочної роботи.
Із квітня цього року сервіс «Пульс» став доступний і для клієнтів
митниці. Переважна тематика стосується питань митного оформлення й митної
вартості.
Антикорупційний сервіс «Пульс» працює
вже другий рік і є індикатором роботи фахівців Міндоходів. По всіх питаннях, що
надійшли, приймаються конкретні рішення, причому в дуже стислий термін -
протягом декількох днів. Номер
цілодобової телефонної лінії (044) 284-00-07.
***
В
Одеській області зареєстровані територіальні органів Міндоходів
На виконання постанови Кабінету Міністрів
України від 20 березня 2013 року № 229 «Про утворення територіальних органів
Міністерства доходів і зборів» у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та
фізичних осіб – підприємців здійснено реєстрацію всіх територіальних органів
Міндоходів в Одеській області та призначено керівників відповідних органів.
Котовська об‘єднана державна податкова
інспекція Головного управління Міндоходів в Одеській області (код ЄДРПОУ
38701490) зареєстровано у державному єдиному реєстрі 03.06.2013 року.
Начальник Котовської об‘єднаної державної
податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області Івашковський Валерій Дмитрович
Адреса розміщення: 66300, м. Котовськ,
вул. Калініна, 126
***
Затверджено
Порядок визначення середньоринкової вартості транспортних засобів
Визначати середньоринкову вартість легкових
автомобілів, мотоциклів, мопедів необхідно для
цілей оподаткування доходів при продажу або обміну рухомого майна.
Дохід від продажу або обміну
транспортного засобу визначається виходячи з ціни у договорі купівлі-продажу,
але не нижче:
- середньоринкової вартості транспортного
засобу;
- його оціночної вартості.
Платнику надано право самостійно обрати один із способів визначення
вартості майна.
Середньоринкова вартість визначається
Мінекономрозвитку щоквартально в порядку, встановленому Постановою Кабінету
міністрів України від 10.04.2013 року №
403 (для кожної марки, моделі транспортних засобів з урахуванням року випуску
та пробігу, на підставі аналізу фактичних цін продажу відповідних транспортних
засобів) та висвітлюється на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку до 10 числа
місяця, наступного за звітним кварталом.
Нагадаємо, з 1 січня 2013 року не
оподатковується податком на доходи фізичних осіб дохід, отриманий від продажу
або обміну протягом року одного з об‘єктів рухомого майна у вигляді легкового
автомобіля, мотоцикла або мопеда. До цього часу сплата податку з такого доходу
становила 1%.
Дохід,
отриманий від продажу або обміну протягом року двох та більше об‘єктів рухомого
майна у вигляді легкового автомобіля, мотоцикла або мопеда, оподатковується за
ставкою 5%.
***
Розмір літер
у назві покупця та продавця
податкової накладної
Міндоходів України повідомлено, що невідповідність розміру
літер, якими у податковій
накладній зазначені найменування
продавця та покупця, розміру
літер найменувань цих осіб, зазначених у
статутних документах, не є
підставою для визнання
зазначеної податкової накладної
як такої, що заповнена з порушенням, за умови дотримання інших вимог заповнення податкової накладної.
Нагадаємо, що відповідно до норм
статті 201 Податкового кодексу України у податковій
накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:
а) порядковий номер
податкової накладної;
б) дата виписування
податкової накладної;
в) повна або скорочена
назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та
по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану
вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер
платника податку (продавця та покупця);
ґ) місцезнаходження
юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця,
зареєстрованої як платник податку;
д) повна або скорочена
назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та
по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану
вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура)
товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без
урахування податку;
ж) ставка податку та
відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів,
що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) вид цивільно-правового
договору;
і) код товару згідно з УКТ
ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України);
ї) номер та дата митної
декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну
територію України.
***
Адміністративні
послуги для платників податків
Для створення сприятливих умов в процесі обслуговування
суб’єктів господарювання створенні та успішно функціонують Центри
обслуговування платників податків (ЦОПП).
Ідея запровадження таких центрів полягає у зосередженні
адміністративних, інформаційних, консультаційних та інших послуг в одному
місці.
Відповідно до Закону України «Про
адміністративні послуги», з метою забезпечення
платників податків повною та достовірною інформацією
про порядок надання
адміністративних послуг, наказом
Міндоходів і зборів України від
14.06.2013 року № 16 затверджено
тимчасовий перелік безоплатних адміністративних
послуг, які надаються територіальними органами.
З переліком адміністративних послуг, які надаються Котовською ОДПІ, порядком
їх надання (інформаційними картками адміністративних послуг) платники податків
можуть ознайомитися, а також отримати такі
послуги у приміщенні Центру обслуговування платників податків Котовської ОДПІ, який розташований за
адресою: м.Котовськ, вул.Калініна, 126.
У ЦОПП Котовської ОДПІ платники податків можуть отримати цілу низьку адміністративних послуг, а саме:
отримати дозвільні документи, свідоцтва, довідки, надати податкову звітність
та отримати консультації про порядок її заповнення, отримати відповіді
на запитання щодо застосування деяких норм податкового законодавства. Дізнатися
про особливості застосування окремих
положень Податкового кодексу України.
|